අත්අඩංගුවට පත්වීමට කල ලොකුම වරද ඉස්ලාම් දහම වැලද ගැනීමද?

පසුගිය 2010.03.27 දින අත්අඩංගුවට ගත් ලේඛිකාව පිලිබදව පුවත්පත් මගින් මෙන්ම අන්තර්ජාල සිංහල ඊකදට ම`ගින් ද විවිධ කරුණු දැන ගැනීමට හැකි විය. එහි දී විශේෂයෙන් 2010 මාර්තු මස 30 වන දින “සති මැද ලංකා“පුවත්පතේ පහත ආකාරයේ ලිපියක් පලවී තිබුණි. එනම්,

2010 මාර්තු මස 30 “සති මැද ලංකා”

බෞද්ධාගම සහ ඉස්ලාම් ආගම පිළිබඳව විවරණයක යෙදෙමින් කෘති දෙකක් රචනා කළ සාරා මාලනී පෙරේරා නම් කතුවරියක් මිරිහාන පොලිසිය විසින් කොළඹදී අත්අඩංගුවට ගෙන තිබේ.

ඇය විසින් රචනා කළ .අඳුරින් එළියට.  (From Darkness to Light) – සහ  .ප‍්‍රශ්න සහ පිළිතුරු. :ූ(Questions and Answers)– යන කෘති දෙක හේතුවෙන් මෙම අත්අඩංගුවට ගැනීම සිදුවී ඇති බව සාරාගේ සහෝදරියක වන මාරියම් මහත්මිය විදෙස් ප‍්‍රවෘත්ති සේවයකට පවසා තිබිණිග  Gulf Daily News ප‍්‍රවෘත්ති සේවයට ඇය වැඩිදුරටත් පවසා තිබුණේ අදාළ කෘති මඟින් බෞද්ධාගමට අපහාසයක් සිදුවන බවට .හෙළ උරුමය. නම් සංවිධානයක් කළ පැමිණිල්ලක් මීට හේතු වී ඇති බවයිග සාරා මාලනී නම් තම සහෝදරිය අධිකරණයට පවා ඉදිරිපත් නොකොට නීති විරෝධී ලෙස මෙසේ රඳවාගෙන සිටීම බරපතළ අසාධාරණයක් බවද ඇය  Gulf Daily News වෙත පවසා තිබිණි. මේ පිළිබඳව BBC ලෝක සේවයට අදහස් දක්වමින් සාරාගේ නීතීඥයාවන ඇලෙක්ස් ප‍්‍රනාන්දු මහතා පවසා තිබුණේ මෙතෙක් මෙම අත්අඩංගුවට ගැනිමට හෝ රඳවා තබා ගැනීමට හේතුවක් පොලිසිය විසින් ඉදිරිපත් කර නැති බවයිගලංකාවේ උපන් සාරා මාලනී පෙරේරා උපතින් බෞද්ධාගමික කාන්තාවක වන අතර පසුව ඉස්ලාම් ආගම වැලඳගෙන තිබේග බහරේන්හි පදිංචිව සිටි ඇය මාස කිහිපයකට පෙර ලංකාවට පැමිණ තිබේග ඇය ලියූ කෘති දෙකේ මුද්‍රිත පිටපත් තොගයක් නැව් මඟින් බහරේන් වෙත ප‍්‍රවාහනය කිරීම සඳහා ප‍්‍රවාහන සමාගමකට භාරදී ඇති අතර අදාළ සමාග මේ හිමිකරු විසින් මෙම කෘති පිළිබඳව හෙළ උරුමයට දැනුම් දී ඇති බවත් ඔවුන්ගේ අනුදැනුම මත කොළඹදී ඇයව අත්අඩංගුවට ගෙන ඇති බවත්  Gulf Daily News වාර්තා කර තිබිණිග

මේ පිළිබඳව අප මිරිහාන පොලිසියේ ස්ථානාධිපතිවරයාගෙන් විමසූ විට ඔහු සාරා මාලනී අත්අඩංගුවට ගත් බව සඳහන් කළ අතර වැඩිදුර තොරතුරු ලබාදිය නොහැකි බව පැවැසීයග පොලිස් මාධ්‍ය ප‍්‍රකාශක පොලිස් අධිකාරී පි‍්‍රශාන්ත ජයකොඩි මහතාගෙන් මේ පිළිබඳව කළ විමසීමකදී ඔහු සඳහන් කළේ රාජ්‍ය විරෝධී ක‍්‍රියාවකට සම්බන්ධ බවට සැක කරමින් ඇය අත්අඩංගුවට ගෙන රඳවාගැනීමේ නියෝග(Detention Order– යටතේ රඳවාගෙන ප‍්‍රශ්න කරන බවයිග සාරා මාලනී ග‍්‍රන්ථ කතුවරියක් ද යන්න තමා නොදන්නා බව පැවැසූ ඒ මහතා මීට අදාළ වාර්තාවක් තමන් ඉල්ලා ඇතත් මෙතෙක් එය නොලැබුණු බවද සඳහන් කළේ

ඉහත ලිපිය කියවන අපට මෙම සාරා මාලනී පෙරේරා අත්අඩංගුවට පත්වීමට කල ලොකුම වරද ඉස්ලාම් දහම වැලද ගැනීමද? එසේත් නැත්නම් බුදුදහමට එරෙහිව පොත් ලිවීමද? යන සැකය අපට ඇති වේ. මන්ද රාජ්‍ය විරෝධි කුමන්ත්‍රණ මත අත්අඩංගුවට ගනු ලැබු ඇයට එරෙහිව තවම චෝදනා පත්‍රයක් නැත. එසේම මෙම සිදුවීම තුල සුපුරුදු පරිධි ප්‍රධාන චරිතය ර`ග දක්වන්නේ හෙල උරුමය සංවිධානයයි. ඔවුන්ගේ මෙවැනි ක්‍රියා කලාපයන් ලාංකීය සු`එ ආගම් අනුගාමිකයන් හට අ`එත් දෙයක් නොවේ. එසේම ඇය අත්අඩංගුවට පත්වීමට පසුබිම් වූ සිදුවීම ද විවිධ සැකයන් ඇති කරයි. ඒ අනුව මෙම සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් ද යම් යම් සැකයන් ඇතිවීම කිසිවකුටත් ප්‍රතිෙක‍ෂ්ප කල නොහැක. මෙහි දී ඉස්ලාම් දහම හා බද්ධව මෙම චෝදනාව පවතින නිසා මේ සම්බන්ධයෙන් ඉස්ලාමීය ස්ථාවරය ද ලාංකීය සමාජය දැනගත යුතුවේ. එනම්,

සැබැවින්ම ඇය රාජ්‍ය විරෝධි ක්‍රියාවක නියලී තිබේ නම් එය ඉස්ලාම් දහම අනුමත නොකරන බරපතල වරදකි. එසේම සැබෑ මුස්ලීම්වරයෙකු දේශ ද්‍රේහියකු හෝ රටේ නීතියට අවනත නොවන කෙනෙකු විය නොහැක. මෙය ඉස්ලාම් මුස්ලීම්වරුන්ට අවධාරනය කරන අනිවාර්‍ය කාරණයක් යන්න ඇය මෙන්ම මුස්ලීම් ප්‍රජාව ද අවබෝධ කරගත යුතුය. නමුත් ඇයට එරෙහිව දේශද්‍රේහි චෝදනා පත්‍රයක් කිසිවකු හෝ කිසියම් සංවිධානයක් නිර්මාණය කරන්නේ නම් එය ඉතාම පහත් මිලෙච්ඡ ක්‍රියාවකි. එයට එරෙහිවීම මනුෂ්‍යත්වය අගයන සෑම කෙනෙකුගේම අනිවාර්‍ය යුතුකමකි.

එසේම මෙම සිදුවීමත් සම`ග ලාංකීය සමාජයට අවධාරනය කල යුතු තවත් කාරණයක් ඇත. එනම් මෙම තත්වයට ඇය පත්වීමට බලපෑ හේතුව ඇය ඉස්ලාම් දහම වැලද ගැනීම නම්, මෙම අත්අඩංගුවට ගැනීම ලාංකීය සු`එ ආගම්වලට හා එහි අනුගාමිකයන්ට කරන බරපතල අනතුරු ඇ`ගවීමක් ලෙසයි අප දකින්නේ. එසේම රටේ ව්‍යවස්ථාවෙන්ම මේ රටේ සෑම පුරවැසියෙකුටම ලබාදී තිඛෙන අයිතිය වන ආගමික නිදහස අමු අමුවේ උල්ලංඝනය කිරීමකි. කිසියම් කෙනෙකු තමන් උපතින් උරුම වූ දහමින් බැහැරව වෙනත් දහමක් හෝ දර්ශනයයක් පිලිපැදීම කිසිවිටෙකත් වරදක් විය නොහැක. මන්ද මීට වසර 2500 කට පෙර බුදුදහම ප්‍රකාශ වන්නේ ද අද මෙන්ම වෙනත් ආගම්, ඇදහිලි, විශ්වාසයන් හා දර්ශනයන් පිලිපදින සමාජයක යන්න අප අමතක කලයු=තු නොවේ. එසේම ගෞතම බුදුන් විසින් අවබෝධ කරගත් එම සත්‍ය සමාජයට ප්‍රකාශ කිරීම ද වරදක් නොවේ. මන්ද ඒ වන විට සමාජයේ පැවති  ඇදහිලි, විශ්වාසයන්ට සාපේක‍ෂව තමන් විසින් අවබෝධ කරගත් මාර්ගය වඩාත් නිවරුදි  යයි තමන් සිතන නිසා. එම පදනමේ හිද කිසිවකු තමන් අවබෝධ කරගත් සත්‍යයක් සමාජයට දේශනා කිරීම හෝ තමන් අවබෝධ කරගත් මාර්ගයක් පිලිගෙන ඒ ඔස්සේ කටයුතු කිරීම ද වරදක් නොවේ. එය වරදක් වේ නම් එදා බුදුදහම සමාජයට ප්‍රකාශවීමත් වරදක් වනු ඇත. කිසිවකු එය වරදක් යයි නොපවසනු ඇත. අප ද එය වරදක් ලෙස නොදකිමු එසේම අද එය සිදු වුවත් ශිෂ්ඨසම්පන්න සමාජයක් ලෙස එය වරදක් ලෙස නොදැකිය යුතුය. එසේ ක්‍රියා කිරීම බුදුදහම ද අනුමත කරන ආදර්ශයකි. එසේ තිබිය දී සැබැවින්ම ඇය බුදුදහම අතහැර යාම පිලිබදව කිසියම් හැ`ගීමක් ඇත්නම් කලයුතුව ඇත්තේ ආගමික ඉගෙන්වීමන් ගෙනහැර දක්වමින් ඇයට හා සමාජයට කරුනු පහදාදීමයි. එයයි සිදුවිය යුත්තේ නමුත් සිදුවන්නේ කුමක්ද? සමාජයේ කිහිපදෙනෙකුගේ අවශ්‍යතාවය මත බෞද්ධ සමාජයට බුදුදහම හා එහි ඉගෙන්වීම් ප්‍රකාශ කරනවා වෙනුවට අනිත් අගම්වලට විවිධ ආකාරයේ තහන්චි දමමින් සමාජයට වැරදි ආදර්ශයක් පෙන්වා දෙමින් අසාර්ථක වෑයමක නිරතව සිටී. මෙවන් ක්‍රියා සැබෑ බෞද්ධයකු කිසිවිටෙකත් අනුමත නොකරනු ඇත. එසේම් බුද්ධිමත් සමාජය මෙවැනි ක්‍රියා සම්බන්ධයෙන් මීට වඩා අවධානය යොමුකල යුතුය.

ඔවුන්ගේ පදනමේ හිද බැලූවේ නම් එනම්, බුදුදහම විමර්ශනටය කරමින් පොත් ලිවීම අත්අඩංගුවට ගැනීමට තරම් වරදක් නම්, මේ වන විට ඉස්ලාම් දහමට එරෙහිව ලාංකීය සමාජය තුල ප්‍රකාශයට පත්වී ඇති පොත් සංඛ්‍යාව කොපමණද? අතුරින් කිහිපයක් සදහන් කරන්නේ නම්,

සිහළ අභියොගය ( පාඨලී චම්පික රණවක )

ජාතික මනස හා මහා සිංහලය ( ඛෙංගුමුවේ නාලක හිමි )

අල් ජිහාද් අල්කයිදා ( පාඨලී චම්පික රණවක )

මගේ දේශය අවදිකරන හ`ඩ ( සෝම හිමි )

බුදුසමය හා දෙවියෝ ( නිවන්දම ශ්‍රී ධර්මකීර්ති හිමි )

වෙනත් සමයන් අතර බුදුසමය ( කන්නිමහර සුමංගල හිමි )

සිංහලේ ජාතික සටන ( දයාවංශ ජයකොඩි )

අල්ලාහු අක්බර් ( කොලට් සේනානායක, නාරද කරුණාතිලක )

ආදම් සිංහලයකි ( මතුගම මහින්ද විෙජ්තිලක )

අඩස`ද ක`එවර ( සුජිත් අක්කරවත්ත )

ධර්මපාල ලිපි ( ආනන්ද ඩබ් පී ගුරුගෙ )

58 හදිසි අවස්ථාව ( ටාසි විට්ටච්චි )

පෙනෙන ලොව තුල නොපෙනෙන ලොවක් ( ඛෙල්ලන ඥානවිමලනා හිමි )

අදුරු මිසදිටු බිද හෙළන්නට ( ඤානදීප හිමි )

නුවණැස පාදන සිරි සදහම් ( ඥානානන්ද හිමි )

ඉහත පදනමේ හිද බලනවිට මේ පිරිස් වෙනුවෙන් ක්‍රියාත්මක නීතිය කුමක්ද?. ඇය විසින් ලියන ලද පොත නම් මෙම අත්අඩංගුවට හේතුව මේ පිරිස් සදහා ඒ නීතිය ක්‍රියාත්මකවීමක් අප නොදකින්නේ ඇයි?. මෙහිදී ද යමක් පැවසිය යුතුය. එනම් ඉස්ලාම් තවත් දහමක් හෝ තවත් පිරිසකගේ විශ්වාසයක් අපහස කිරීම අනුමත නොකරන එසේ කිරීම පිලිබදව දැඩිව අවවාද කරන දහමකි. ඒ අනුව ඇය විසින් හෝ වෙනත් ඕනෑම කෙනෙකු විසින් කිසියම් දහමක් අපහසයට ලක්කරයි නම් එම ක්‍රියාව ඉස්ලාම් නොවේ. නමුත් තමන් අවබෝධ කරගත් දැනුමෙන් සමාජය තුල සංවාදයක් ගොඩනැගීම කුමන දහමින් සිදුකලත් එය ඇගයීමට ලක් කලයුතු කාරණයක් මිස අත්අඩංගුවට ගැනීමට කාරණයක් නොවේ.  ඉහත සදහන් සමහරක් කෘතීන් සෘජුවම කිසිදු පදනමකින් තොරව ඉස්ලාම් විවේචනයට හා අපහසයට ලක්කරයි.

එහි සමහරක් කතෘ සමාජයේ ප්‍රබල දේශපාලන චරිත (උදාහර්නයට”අල් ජිහාද් අල්කයිදා” කතෘ පාඨලී චම්පික රණවක මෙහි ඔහු මුස්ලීම් සමාජයේ සමහරක් ක්‍රියාකලාපය දෙස බලා ඉස්ලාම් දහම විවේචනය කර ඇත. මේ පදනමේ හිද බුදුදහම කිසිවකු විවේචනය කරයි නම් එය මෝඩ මෙන්ම අන්තවාදී ක්‍රියාවක් යන්න  සිය`එ දෙනා අවිවාදයෙන් පිලිගන්නා සත්‍යයකි.) අප කිසිවිටෙකත් ඉහත පිරිසගේ තත්වයට පත්ව මෙම පිරිස් අත්අඩංගුවට පත් කලයුතු යයි නොපවසමු. අප අවශ්‍ය නම් කලයුතු වන්නේ එම කෘතීන්ට පිලිතුරු සැපයීම පමණි. මන්ද සැබෑ දහමකට එරෙහිව විවේචනයන් එල්ලවීම හෝ එහි ඉගෙන්වීම් සමාජයට විවෘතවීම පිලිබදව කලබල වියයුතු නොවේ. නමුත් මිත්‍යාවන්ට එසේ ක්‍රියාකල නොහැක. මිත්‍යාවන්ට පැවැත්ම ඇත්තේ එය සමාජයෙන් වසන් වන තරමටය. ඒ අනුව බියවිය යුතු වන්නේ මිත්‍යාවන් මිස සැබෑ දහමන් නොවේ.

මෙවැනි සිදුවීම්වල දී ලාංකීය සමාජයේ සමහරක් ස්වාමිණ් වහන්සේලා ඉදිරිපත් කරන චෝදනාවක් වන්නේ බුදුදහම පිලිබදව නිසි අවබෝධයක් නොමැති ජනතාව මේ විවිධ පිරිස් තම තමන්ගේ ආගම්වලට හරවා ගන්නා බවයි. මෙය බෞද්ධ සමාජයම අවතක්සේරුවට ලක්කර වන හාස්‍ය උපදවන තර්කයකි. මන්ද ලාංකීය සමාජයේ රූපවාහිණි, ගුවන්විදුලි හා මුද්‍රත මාධ්‍යයන් කිහිපයක්ම මේ බුදුදහම ප්‍රචාරය සදහාම කටයුතු කරමින් සිටින මේ වකවානුවේ විශේෂයෙන් එම ප්‍රචාරයන්ට සාපේක‍ෂව අනිකුත් ආගම් සදහා එවැනි ප්‍රචාරයන් සිදුනොවන වකවානුවක ලාංකීය බෞද්ධ සමාජය බුදුදහම නොදන්නවා යයි කිසිවකු පවසන්නේ නම් මෙම ක්‍රියාවලියන් තුල කොතනක හෝ වරදක් ඇති බව බෞද්ධ සමාජය ම අවබෝධ කරගත යුතුය. එසේම මෙවැනි පදනම් විරහිත තම වගකීම්වලින් බැහැර වන මෙම තර්කයන් පිලිබදව බෞද්ධ සමාජය වරක් නොව දෙවරක් සිතිය යුතුය. එසේ සිතීමට පොළොඹවන ලිපියක් පසුගිය දිනක අන්තර්ජාලයේ හමුවිය. එහි මෙවැනි අත්අඩංගුවට ගැනීම් පිලිබදව ද ඇය කථා කොට ඇත. එම ඊකදට සටහන මෙහි ඉදිරිපත් කරන්නේ ඇයට ද යමක් පවසමිණි. එනම්,

“ඔබ වැනි පිරිස් වර්ථමාන ලාංකීය සමාජයේ කාලීන අවශ්‍යතාවයකි”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: