ගැහැණු පිරිමි දෙපාර්ශවයම භේදයෙන් තොරව ඇසුරු කළ හැකිද?

ගැහැණු පිරිමි දෙපාර්ශවයම සෑම අවස්ථාවකම ළඟින් ඇසුරු කිරීම (ගැවසීම) ඉස්ලාමය ප්‍රතික්ෂේප කරයි. මෙය සාධකයක් කරගෙන ඉස්ලාම් ප්‍රතිගාමි දහමක් ලෙස ඇතැම් අය පවසති.

ප්‍රංශයේ පොදු ස්ථානවල කිසිදු බාධාවක් නොමැතිව අල්ලාප සල්ලාපයේ යෙදෙන ගැහැණු, පිරිමි, පොදු තැන්වල අසීලාචාරව හැසිරෙන පෙම්වතුන් සමාන්‍ය දර්ශන වී ඇත. ඉස්ලාමයට නිග්‍රහ කරන අය මෙවන් පිරිහුණු දෑ අඟය කරති.

තව වැඩිදෙනෙක් ඇමරිකාවේ පවතින සිරිත් විරිත් හා ගති පැවතුම් ගැන ඉතා ඉහලින් කථා කරති. ඇමරිකාවේ ජනතාව විවෘත හදවතක් ඇතිව ජීවත්වන පිරිසක් ලෙස දකිති. ඇමරිකාවේ ලිංගික ඇසුර යනු ස්වාභාවික ශරීර අවශ්‍යතාවක් ලෙස සලකා ඕනෑම තැනක සිතූ සේ ජීවත් වන්නට ඉඩදී ඇත.

හැම තරුණයෙකුට පෙම්වතියක් සිටියි. එමෙන්ම හැම තරුණියකටම පෙම්වතෙක් සිටියි. කිසිදු බාධාවකින් තොරව එකිනෙකා ඇසුරු කරන ඔවුනට කායික ඇසුර යනු සාමාන්‍ය දෙයකි. මෙවැනි නිදහස් ස්ත්‍රී පුරුෂ ඇසුරක් සහිත විනෝදගමන් බිමන් වලින් පසුව, ඔවුන්ගේ දෛනික වැඩ කටයුතුවල සම්පූර්ණයෙන් යෙදීමටත්, නිෂ්පාදනයේදී සම්පූර්ණ අවධානය යොමු කළ හැකි අතර ඒ මගින් රටේ දියුණුව ඉහළ තත්ත්වයට ගෙන යා හැකි බවත් ඔවුන්ගේ විශ්වාසයයි.

ඉහත අප සඳහන් කළේ ඇමරිකාවේ දක්නට ලැඛෙන ජන ජීවිතය අගයකරමින් ප්‍රසංශා කරමින් සිටින අයගේ තර්කයයි.

සත්‍යය දැක ගැනීමට නොහැකිව මොවුන් කොතරම් දුරට අන්ධවී සිටින්නේද යන්න පුදුම සහගතයි. ප්‍රසිද්ධ ස්ථානවල ගැහැණු පිරිමි දෙපාර්ශවයට නිදහසේ සැරිසරන්න ඉඩදී රටේ සංවර්ධනය ඇති කරන්නට සැළසුම් කළ ප්‍රංශය ජර්මනියෙන් එල්ලවූ එක් පහරකින් (එයට මුහුණ දිය නොහැකිව) බිඳ වැටුන බව මේ අයට අමතක වීද?

එදා ප්‍රංශය ජර්මනිය ඉදිරියේ දණ ගැසීමට හේතුවූයේ ප්‍රංශ හමුදාවට යුද පුහුණුවක් නොමැති අඩුපාඩුව පමණක් නොවේ. ඔවුන් අතර මව්රට පිළිබඳව අභිමානයෙක් හෝ හැඟීමක් නොවීමය. අල්ලස් හා දූෂණයේ ගිළී සිටියහ. හිතුනු විටක බීමතින් නිදා ගත්හ. ඔවුන්ගේ පාලනයක් නොමැති කාමුක හැසිරීම් නිසා ශක්තිය හීනවී සිටියහ.

එදා ප්‍රංශයේ එකම පරමාර්ථය වූයේ තමන්ගේ සල්ලාල ජීවිතය හා ඒවා පවත්වාගෙන ගිය නිකේතන කඩා නොවැටී ආරක්ෂා කර ගැනීමය. ඉස්ලාමය ගැන විවේචනය කරන පිරිස අපත් එවන් අරුතක් නැති ජීවිතයක් ගත කල යුතු යැයි සිතන්නේද?

ඇමරිකාව ගැන ලබාගත් සංඛ්‍යාලේඛන විස්තර කළහොත් සත්‍යය දැනගත හැකිය. එහි උසස් විද්‍යාලවල ඉගෙනුම ලබන ශිෂ්‍යාවන්ගෙන් සියයට 38ක්ම ගැබ්ගෙන සිටින බවට ඇති පළමුවන වාර්තාව කියවීමෙන්ම ඒ රටේ සදාචාරය හඳුනාගත හැක. විද්‍යාලවල ඉගෙනුම ලබන ශිෂ්‍යාවන්ට වඩා දේවස්ථානවල ඉගෙනුම ලබන ශිෂ්‍යාවන්ගේ තත්ත්වය ඉතා නරකය. හේතුව විද්‍යාලවල ඉගෙනුම ලබන ශිෂ්‍යාවන් උපත්පාලන ක්‍රම භාවිතය හොදින් දැන සිටීමය.

මිනිසාගේ මූලික අවශ්‍යතාවලින් එකක් වන කායික, මානසික තෘප්තිය සඳහා නිසි පිළිවෙත ඉස්ලාමය පෙන්වා දෙයි. මෙම අවශ්‍යතාවයන් සම්පූර්ණ නොවූවොත් දෛනික වැඩකටයුතු අතපසුවී රටේ නිෂ්පදනය, ආර්ථීකය අඩාල වනු ඇති බව ඉස්ලාමය දනියි.

එහෙත් සාධාරණවූත්, ස්වාභාවිකවූත් මෙම අවශ්‍යතාව ඉටුකර ගැනීමට ක්‍රමවත්වූද සදාචාරාත්මකවූද ක්‍රමවේදයක් අවශ්‍යය. තිරිසනුන් මෙන් ගැහැණු පිරිමි දෙපාර්ශවයම ප්‍රසිද්ධියේ හැසිරීම මෙයට පිළියමක් වන්නේ නැත. එයින් සිදුවන්නේ ප්‍රශ්නය තවක් උග්‍ර අතට හැරීම පමණය.

ඇමරිකාවේ දියුණුවට ඒ රටේ පවතින සදාචාරයෙන් තොර පැවැත්ම පාදක වී යැයි යමෙක් කියයිනම් ඔවුන්ට එකක් කිව යුතුය. දැනට ඇමරිකාවේ කෙරෙන නිෂ්පාදන ක්‍රියාවලිය මිනිසුන් විසින්ම කරන්න අවශ්‍ය නැත. එහි නුදුරු අනාගතයේදී පරිඝණක මිනිසුන් (රොබෝවරුන්) ලවා සියලු නිර්මාණ හා නිෂ්පාදන කටයුතු කරවා ගත හැක.

ඇමරිකානුවන්ගේ අධ්‍යාත්මික ජීවිතය කෙසේද යන්න වටහා ගන්නට ඔවුන් නීග්‍රෝ ජාතිකයින්ව වහලුන්වශයෙන් තබාගෙන ඔවුන්ට කායිකව හා මානසිකව දෙන වධහිංසා ගැන දැනගැනීම ප්‍රමාණවත්ය. නීග්‍රෝ ජාතිකයින්ට ඔවුන් ලබාදෙන වධහිංසා ඉතිහාසයේ කවදාවත් නොමැකෙන ලෙස සටහන් වී ඇත. යටත් විජිතවාදය යන නමින් සෙසු රටවල් ආක්‍රමණය කර බලය පවත්වගෙනයාමේ ක්‍රියාවලියට අද දක්වා ඇමරිකාවේ උදව් උපකාර ලැඛෙමින් පවතී.

තම ආශාවන්ට වහල්වී අනෙක් අය තම වහලුන් වශයෙන් සැළකීම ශීෂ්ඨාචාරයක් නිමාවකට පෙරනිමිතිය. මෙවැනි රටක සාරධර්ම ගුණධර්ම හා සංස්කෘතික වශයෙන් සංවර්ධනයක් බලාපොරොත්තු විය නොහැක.

සුරා මතින් යුත් සල්ලාල ජිවිතය අද බොහෝ දෙනෙක් ප්‍රිය කරති. විවිද ආහාර පාන කෙරෙහි සිත ඇදීයාම සමාන්‍ය දෙයකි. එහෙත් සුරාවෙන් මත්වීමත් ආහාරපාන රස විඳීමත් පමණක් ජීවිතයේ අරමුණද? කම්සැප පිරුණ සල්ලාල ජීවිතය මානව වර්ගයාට ඉතා ප්‍රියජනක දෙයක් බව එදා සිට අද දක්වා කවුරු හෝ ප්‍රතික්ෂේප නොකළ කරුණකි. මෙවන් ජීවින රටාවක් ගැන ලෝකයාට හදුන්වාදුන්නේ බටහිර ජාතීන්යැයි කාවිසින්වත් වරදවා තේරුම් නොගත යුතුය.

ග්‍රීක ජාතිකයින්, රෝමජාතිකයින් හා ඉරාන ජාතිකයින්ද මෙම ක්‍රියාවලියේ ඔවුන්ට ඉහළින් යාමට කිසිම ජගතෙක් නොමැති බව කලින්ම ඔප්පු කර පෙන්වා ඇත. කාමාශාවේ කෙළවර දකින්න උත්සාහ කරමින් සිටිය මොවුන්ට අවසානයේ තම රටත් පාවාදීමේ ඉරනමට මුහුණ දීමට හේතුවූයේ ඔවුන්ගේ කාමයෙන් මුලාවූ ජීවිතය බව බටහිර ජාතීන්ට කියාදීමේ වගකීමක් ඔවුන් සතුව ඇත.

ලෞකික වශයෙන් බලන විට බටහිර ජාතීන් අප්‍රමාණ සැපසම්පත්වලින් යුතුව සුඛෝපබෝගී ජීවිතයක් ගත කරති. විද්‍යාව හා තාක්ෂණය, නිෂ්පාදනය හා ආර්ථීක වර්ධනය පිළිබඳව මනා දක්ෂතාවයක් ඔවුන්ට තිබේ. එහෙත් ඔවුන් තුල පවතින අධික කාමුක බව හා ඒ සඳහා ලබාදී ඇති නිදහස නිසා ඔවූහු දිනෙන් දින පරිහානිය කරා ගමන් කරති.

පසුගිය ශත වර්ෂ දෙකක් තිස්සේ ඊජිප්තු වැසියන් වන අපට හිතකර පරිසරයක් නොතිබුණි. මේ තත්ත්වය යටතේ ශිෂ්ඨාචාරය හා සංවර්ධනයේ නාමයෙන් අපට එල්ල කරනු ලබන අගතිගාමීන් යන දෝෂාරෝපනයෙන් මිදීම සඳහා මනුෂ්‍යත්වයෙන් ගිලිහී තිරිසන් ගතිපැවැතුම්වලට අබ්බැහිවීමෙන් (ඊජිප්තුවැසියන්වන අපට) ඇතිවන ප්‍රයෝජනය කුමක්ද?

මුස්ලිම්වරුන් අමතා ඉස්ලාමය අත්හරින මෙන් අනුශාසනා කරන සියලුම ප්‍රගතිශීලීන් අධිරාජ්‍යවාදීන්ගේ අනුගාමිකයින්ය. අධිරාජ්‍යවාදීන් විසින් දිගුකලීනව උපක්‍රමශීලී වැඩසටහන් දියත්කරමින් සිටි. ඔවුන්ගේ යටත් විජිතවල සිටින ජනතාවට ස්වකීය නිදහස කෙරෙහි සිතන්නට ඉඩ නොතබා ඔවුන්ගේ මනස සතුටු කිරීමට අවශ්‍ය සියලුම දොරටු විවෘතකර දී ඇත. මත්ද්‍රව්‍ය, මත්පැන් හා ලිංගික අපාචාරවල ඇබ්බැහිවී මිනිස්කම හා සදාචාරය මුළුමනිනම් ගිලිහී ගිය, වල්මත්වූ ජන කොට්ඨාශයක් බවට ඔවුන්ව පත්කර, ඔවුන්ගේ (ජනතාව නොමඟ යැවීමේ) ඉලක්කය කරා ලඟා වූහ. බටහිර කාන්තාවන් දෙස මඳක් අවධානයෙන් යුතුව බලන්න. ඔවුන් කන්‍යාවන්ව සිට කාන්තාවන් බවට පත්වෙන්නේ කෙසේද? අද ඔවුන් සමාජයේ වැදගත් ස්ථානයක් ලබා ඇතැයි සමහරු ලිඛ්තව හා වාචිකව ප්‍රකාශ කරනු අප අසා ඇත. (ඒ් ගැන අවධානයෙන් සිටින්නෙමු.)

කාන්තාවක් සිය නිවෙස් නඩත්තු කරමින්, දරුවන් බලාකියා ගනිමින් පමණක් සිටි යුගය නිමාවී, තරඟකාරී සමාජයේ පිරිමින් හා එක්ව කටයුතු කරන්නට අද කාන්තාවෝ පෙළඹී සිටිති. එයින් ඔවුනට බොහෝ අත්දැකීම් ලැඛෙන බව පවසති. මෙසේ ලබාගත් අත්දැකීම් නිසා කාන්තාවක් සතු හැකියාවන් හා කුසලතාවල යම් වර්ධනයක් දකින්නට ඇත්ද? නිවස හා තම දරුවන් නඩත්තු කිරීමේ වගකීමෙන් ඈත්වී සිටීම හේතු කොට ගෙන ඔවුන් තුල (පෞද්ගලිකව යම්) යම් සංවර්ධනයක් ඇතිවී තිබේද? කාන්තාවන් තුල වර්තමානයේ ඇතිවූ මෙම වෙනස්කම් නිසා මිනිස් ජීවිතයේ යම් වෙනසක් ඇතිවුනාද මෙවැනි ප්‍රශ්න අප විසින් අසනවිට ඔවුන් නිරුක්තර වූහ.

බටහිර සමාජයේ ස්ත්‍රී පුරුෂ භේදයකින් තොරව හැසිරීම සාමාන්‍ය දෙයක් වී ඇත. අනියම් ඇසුර ඔවුන් වරදක් ලෙසින් දකින්නේ නැත. ඔවුන්ගේ පවුල් ජීවිත අඩපණය. හොඳ මවක්, හොඳ බිරිඳක් වීමට බොහෝ කාන්තාවන් අපොහොසත් වී ඇත. එම සමාජවලින් සාරධර්ම සමුගෙන ගොස්ය.

මෙම සත්‍යය තහවුරු කිරීම සඳහා සංඛ්‍යා ලේඛන බොහෝමයක් ඉදිරිපත් කළහැක. ඇමරිකාවේ දික්කසාද නඩු දිනෙන් දින ඉහළ යන බව අප කවුරුත් දන්නා සත්‍යයකි. අද එහි සිදුවන විවාහවලින් සියයට 40ක්ම බිඳී යයි. ඇමරිකාවට වඩා යුරෝපා රටවල දික්කසාද වීමේ ප්‍රතිශතය තරමක අඩුවූවත් එහි පිරිමියෙකුට ඇසුරු කළ හැකි කාන්තා සංඛ්‍යාව වැඩිය. (එක ගැහැණියක්) පිරිමින් වැඩි දෙනෙක් සමග ඇසුරු කිරීමද සුලභ සිදුවීමකි. ස්වාමියකුගේ බිරිදක් කියනවාට වඩා කාන්තාවන් විනෝද භාණ්ඩ ලෙස භාවිතා කිරීම අගය කරති.

බටහිර රටවල කාන්තාවන් තම හැඟීම්වලට පමණක් ඉඩ නොදී, තමන්ට නිසිතැන, තම වගකීම් යුතුකම් ගැන අවබෝධ කර ගත්තේ නම්, සත්‍යවශයෙන්ම ඔවුන් ගෞරවනීය බිරින්ඳන් හැටියට ජීවත්වී සමාජයේ උසස් තැනක් හිමිකර ගන්නෝය. උත්තරීතර මව්වරුන්වී මානව වර්ගයාගේ වැදගත්කම ආරක්ෂා කිරීමට ඉදිරිපත් වන්නෝය. පවුලේ වගකීමෙන් ඈත්වීමෙන් ඔවුන් වළකින අතර ඇමරිකාවේ මෙතරම් දුරට දික්කසාද වීමද සිදු නොවන්නේය. තවද යුරෝපයේ ගැහැණුන්ට අද මුහුණපාන්න සිදුවී ඇති කණගාටුදායක තත්ත්වයද උදා නොවන්නේය.

කාන්තාවන් කර්මාන්තශාලාවල හා කාර්යාලවල සේවයට යොදවා මුදල් ඉපයීමට සැලසීමෙන් ඔවූහු මවකගෙන් ඉටුවිය යුතු යුතුකම් සම්පූර්ණ අවධානයෙන් යුතුව ඉටු කිරීමට අසමත්වෙති. පවුල් ජීවිතයේ වැදගත්කම සුරැකෙන අයුරින් තම යුතුකම් ඉටුකිරීමට අවශය අත්දැකීම් ඔවුන්ට ලබාගත නොහැක. එයට අවශ්‍ය විවේකය හා අවස්ථාව ඔවුන්ට නොලැබී යන්නේය. මෙහි ප්‍රථීඵලයක් ලෙස පවුල් ජීවිත අඩපණවී සමාජයේ සමබරතාවය බිෙඳන අතර මනුෂ්‍යත්වය කෙමෙන් මිනිසාගෙන් සමුගෙන අමනුෂ්‍ය ගතිගුණ ඔහුව වැළඳ ගන්නේය.

සමස්තයක් වශයෙන් ගත්විට ලෝකයේ කාන්තාවක සුළු පිරිසකට හෝ ඔවුන්ගෙන් විසඳුමක් ලැබුනේද? කිවයුතු කිසිවක් නොමැත.

කාන්තාවන් සතු වැදගත්ම වගකීමක් වන්නේය. එනම් ඔවුන් විසින් ගුණයහපත් දරුවන් ඇති දැඩිකර උතුම් පුරවැසියන් බවට පත්කිරීමේ උත්තරීතර මෙහෙවරයි.

පාර්ලිමේන්තුවලදී සීනු හ~ පරදවන අයුරින් මියුරු හඩින් කථාකර ජනප්‍රිය විය හැකිය. වේදිකාවල හා මංසන්ධිවල තම චතුර කථීකත්වයෙන් දහස සංඛ්‍යාත ජනතාවගේ ආකර්ශනයට (සිත් ඇදගැනීමට) ලක්විය හැකිය. එහෙත් ඔවුන් මාතෘත්වයට හිමි වගකීමෙන් ඈත්වීම නිසා සිදුවී ඇති අලාභය කියා නිමකළ නොහැක. දරුවන්ට යහපත් ගුණධර්ම පුරුදු පුහුණුකර ප්‍රයෝජනවත් පුරවැසියන් බවට පත්කිරීමට මං සැළසීම, මිනිසාගේ හැඟීම් පෙලගස්වා යහපත් මාර්ගය කරා යාමට මඟපෙන්වීම, මිනිසාගේ අධ්‍යාත්මික දියුණුව වර්ධන කිරීම, ආදරය නමැති දර්ශනය ප්‍රයෝගිකව හා අත්දැකීම් තුළින් ඔවුන්ගේ ජීවිතවලට ලබාදීම යනාදී උතුම් මෙහෙවරවල් ඉටුකළ හැක්කේ මව්වරුන්ගේ සම්පූර්ණ අවධානය ඒ කෙරෙහි යොමු කිරීමෙන් පමණය.

කාන්තාව කෙරෙහි දැඩිව කටයුතු කිරීම (තහංචිපැනවීම) සාධාරණ නැති බව සත්‍යයකි. ජීවිතයේ සතුට අත් විඳීමේ නිදහස ඔවුන්ට අහිමි නොකළ යුතුය. ඔවුන්ද ප්‍රාණයක් හා ආත්මයක් ඇති උතුම් මැවීමක් බව ප්‍රතික්ෂේප කළ නොහැක. එහෙත් හිතුවක්කාර අන්දමින් (අත්තනෝමතිකව) ජීවත්වීම අනුමත කළ නොහැක. මෙය ගැහැණුන්ට පමණක් නොව පිරිමින්ටද පොදු න්‍යායකි. අපි අපේ ජීවිතය කොයි ආකාරයෙන් සැලසුම් කරගෙන සිටිමුද? එය අපේ මතු පරපුරට කෙලින්ම බලපාන්නේය. ලැජජා බියෙන් තොර ජීවිතයක් අපේ මතු පරපුරට දායාදය කරමු නම් එය ඔවුන්ගේ ජීවිත විනාශය කරා යොමු කිරීමකි. ඒ නිසාම අපේ ජීවිතය අපේ අත්තනෝමතික පැවැත්ම අනුමත නොකරයි. මෙවන් අශිෂ්ට ජීවිතයකින් ලද හැකි ඵලක් වේද? අනාගත පරපුරේ පිරිහීමට අප මඟ සැළසූවොත් ඔවුන් අපට ශාප නොකරාවිද?

ඉස්ලාම් වර්තමාන සමාජය ගැන පමණක් නොව අනාගත පරපුර ගැනද සිතා අද වගේම හෙටත් යහපත් සමාජයක් ගොඩනැගීමට අවශ්‍ය පරිදි ක්‍රියා කරයි. හේතුව මානව වර්ගයා ආරම්භයේ සිට ලෝක විනාශය දක්වා යහපත් ජීවිතයක් ගත කිරීම එහි අරමුණ වන නිසාය.

එම අරමුණ හේතුකොටගෙන ඉස්ලාම් ධර්මය දුර්වල යැයි කිව නොහැකිය. මිනිසාට අවශ්‍ය සැපසම්පත් හා ඒවා භුක්තිවිඳීම කිසියම් අයුරකින් හෝ තහනම් කරයිනම් එයට දොස් පැවරීම සාධාරණය. එහෙත් ඉස්ලාමය මිනිසාගේ සාධාරණවූ ආශාවන් හා අවශ්‍යතාවයන් නිසි අයුරින් සපුරා ගැනීම කිසිසේත් තහනම් නොකරයි.

ජීවිතයේ සෑම අංශයකින්ම දියුණුවීමට මිනිසාට මග පෙන්වනුයේ ඉස්ලාමය පමණි. මිනිසා තුල ඇති ස්වාභාවික ආශාවන් ශ=ද්ධ කුර්ආනය ප්‍රතික්ෂේප නොකරයි. මේ හැඟීම් මිනිසා තුල මුළුමනින්ම මතු නොවෙන ඒවා බවද නොකියයි. ඒවා පිළිකුල් සහගත හෝ පාපකර්ම ලෙස හෝ පවසා මිනිසා ඉන් බැහැර නොකරයි. එහෙත් මිනිසා ආශාවන්ට වහල්වී මිනිස්කම නැතිකර ගැනීම ඉස්ලාම් අනුමත නොකරයි. මිනිසා තිරිසනුන් බවට පත්වීම ඉස්ලාමය පිළි නොගනී.

මිනිසාගේ ආශාවන් ඉටු කර ගැනීම (පිරිමසා ගැනීම) පාපයක් ලෙස හදුන්වන දර්ශණයටත් ඉස්ලාමයටත් විශාල පරතරයක් ඇත. මිනිසාගේ උත්තරීතරභාවය ඉස්මතු කරවීම සඳහා ඔහුගේ ස්වභාවික ආශාවන් සියල්ල මැඩ පැවත්වා විලංගු දැමීමෙහි කිසිම සාධාරණත්වයක් නොමැත.

මිනිසාගේ අධ්‍යාත්මික ගුණවගාවත් සමග ඔහු සෑම අතින්ම උසස් ගති ගුණවලින් පෝෂණය කිරීම ඉස්ලාමයේ ඉලක්කය වන්නේය. මිනිසාගේ ස්වාභාවික හැඟීම් හා අවශ්‍යතා (ආශාවන්) තම අධ්‍යාත්මය පළුඳු නොවන අයුරින් සපුරා ගැනීම ඉස්ලාම් ගරු කරයි. ඒවා මැඩගැනීමට හෝ යටපත් කර ගැනීමට නොකියයි.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s